teisipäev, 23. veebruar 2010

Evangelistid - pange jalad maha!

Mõnikord ma loen kritstlikke veebilehti ja seal on usuüleskutsed. Nendest jääb mulje et evangeelium on ainult pättidele! Pätid on oodatud. Seoses sellega tekib küsimus; kui inimene ei kvalifitseeru, siis kuidas temaga on? Kas ta tohib ka osa võtta?

Enamus üleskutseid algavad umbes nii, et Jumal kutsub sind ja on sinu juures ... ja siis järgneb sihtrühm: alkohoolikud, narkomaanid, asotsiaalid jne ...

Mis mõttes minu lähedal, "Kui ma olen asotsiaal, siis miks Jumal minuga ei tegele, kus ta siis on?" mõtleks asotsiaal. "Kust nad üldse teavad, et mul arvuti on? Ma saan päev otsa räsida ja vaevu leivaraha kokku et hing sees püsiks, kus te võtate et mul internet on?"

"Mis mõttes viinanina? Kes seda siis ei võtaks. Pigem ostan pudeli viina ja istun oma sõpradega, kui raiskan aega internetis" ütleks joodik.

"Tänavalaps?! Mul pole kodu ja ema peksab mind. Turvamees kõnnib mul tundide viisi järel, ainus mõte on et saaksin lõpuks "Marši" kätte, hea kui kaks tükki, siis elan homseni," ei saa aru, "su enda ostukorvis on jogurtid oma lastele, aga mind sa ei märka. Mis sul ikka mulle pakkuda oleks!"

Siinkohal võib igaüks jätkata nii kuidas tahab. Kui ma loen neid üleskutseid, siis tundub et evangeelium on vaid eluheidikutele. Kurjategijatele, tänavalastele, prükkaritele, alkohoolikutele, narkomaanidele, abielurikkujatele, varastele ja kõigile teistele peale normaalsete inimeste. Ma ei looda kohata internetis neid inimesi, kellest teil nimekirjad on, aga teie? Muidugi, ma võin eksida!

"Aga minule?! Ma pole midagi halba teinud!"

Ma olen normaalne inimene. Käin regulaarselt tööl. Olen sõbralik, - mul on palju sõpru. Reisin palju! Raha mul palju ei ole, aga ma saan hästi hakkama ja aitan ka teisi kui vähegi saan. Olen viisakas ja tagasihoidlik. Kõik peavad minust lugu. Mul läheb hästi! Ma ei usu, et Jumal on asotsiaalile lähedal, pigem minu lähedal. Ma mõistan, et ta armastab mind. Ma isegi usun seda. Ma ei ole teda eemale lükkanud!!! Ma astun vahel kirikusse. Vanemad ristisid mind. "Kas ma vajan evangeeliumit?" Ma usun, et kurjategijad seda vajavad, aga mina pole kurjategija! Ma teen head, kellele saan teha. "Kas kuskil on mõni teine evangeelium, korralike inimeste jaoks? Või palun lisage rippmenüü valikusse "korralik inimene", sest ma ei ole narkomaan, ja ma ei saa ankeeti seda valikut panna, ega kedagi neist mis te välja pakute. Mul on üks küsimus veel. Kui te ütlete, et sajad miljonid on rahul, kas need on siis kõik kurjategijad, kellest te kirjutate?"

Kui me asja mõtleme turunduse seisukohast, siis on arusaadav, kui tänavalasteni jõudmiseks läheb evangelist tänavale või kasutab oma sõnumi jaoks tänavareklaami. Ma võtan mütsi maha selle koguduse ees, kes paneb kodutute ja prügikorjajate jaoks evngeeliumi sõnumi prügikastile, kus me tavaliselt nn k-kohukese reklaame oleme harjunud nägema ning püüab neid sealt leida. Sama moodi ei saa ma aru evangelistidest, kes kuulutavad kirikus. Miks nad tänavale ei lähe? Kiriku inimesed on kuulnud evangeeliumi, mis mõttega seda resurssi raisata?! Ka internetis on oma sihtrühm, kuid ma ei usu, et need on just need, keda tänavatel kohtab. Aga kui te näete sõnumit interneti inimestele, siis oleks hea, andke mulle ka sellest teada. Kuid seda sihtrühma ei ole mõtet tänavalt otsida!

Visake võrgud maha!

Paljud evangelistid oskavad peast tsiteerida piibli kirjakohti, kuid ma kardan, et nad ei loe piiblit. Sest kui nad oleksid lugenud, siis nad oleksid midagi veel märganud. „Ja Jeesus ütles neile: „Järgige mulle ja ma teen teist inimestepüüdjad!"" Ta ütles seda kaluritele! Me teame et ka Peetrus ja tema vend olid kalamehed. Kuid ma pole kuskilt kuulnud ega lugenud, et Peetrus oleks käinud ringi võrk käes, ja inimesi võrgutanud. Küll aga olen ma lugenud sellest järgmist kirjakohta, mis kirjutab: „Ja nad jätsid kohe oma võrgud sinnapaika ning järgnesid talle." Mk 1:18.

Pange hästi tähele, sest kui teie jalad on juba taevas, siis teie töö on lõppenud. Evangeelium on inimestele, mitte inglitele. Seepärast soovin kõigile turundajatele kainet meelt: Olgu pealegi pea taevas, aga jalad olgu kindlalt maas!

Kommentaare ei ole: