pühapäev, 14. veebruar 2010

Sõprus Jumalaga annab tiivad

Kahte inimest, keda ühendab lähedane vaimne suhe, nimetatakse sõpradeks. Sõprus võib esineda nii sama soo esindajate kui ka vastassugupoole vahel, kellel kõigil on õnn tähistada täna Sõbrapäeva! Palju õnne – valentinid! Sõpruse puhul puudub valdavalt igasugune seksuaalne külg. "Sõprus pole rikutud südamete jaoks" (Voltaire). "Sõprus valitseb ainult heade inimeste vahel" (Diogenes). „Suurimaks õnnistuseks on meeldiv sõber“ (Ovidius). "Sõprus on ühiskonna täiuse ülimaks astmeks" (M. Montaigne).

Sõprus Jumalaga, on Jumala riigi täiuse ülimaks astmeks. Jeesus ütles: „Minu käsk on see: armastage üksteist, nagu mina olen armastanud teid! Ei ole olemas suuremat armastust kui see, et keegi annab elu oma sõprade eest. Teie olete mu sõbrad, kui te teete, mida ma teid käsin.“ (Johannese evangeelium 15 ptk 12-14 salm) Ja Jeesus andis elu kõigi inimeste eest. Suurim armastus on väga harukordne, kuid tõeline sõprus on veelgi harukordsem.

„Võida enesele sõpru heade tegudega. Selles seisnebki tõelise sõpruse mõte“ (Abul-Faradj). Jumal pakub oma sõprust kõigile! Aga Tal on üks tingimus. Ta ei vaja inimeselt midagi. See on tasuta! Inimesel pole midagi sellist, mida ta saab Jumalale ära anda, et Tema sõprust võita. Aga Jumal ootab inimeselt lugupidamist. Kes armastab oma ligimest, selle sõber on Jumal. See inimene on õnnis. „Sõprus ei vaja orja ega käskijat; sõprus armastab võrdsust“ (I. Gontšarov). Ta on AINUS Jumal, kes inimestele pakub oma sõprust. See ainulaadne viis, kuidas inimene saab olla Jumalaga teine mina (võrdne!). "Õige sõber on teine mina" (Zenon). ´Õnn on olla Jumala sõber, veel suurem õnn on omada sõpra kes on Jumal!

„Õnnelik on too päev, mil kohtad ustavat sõpra“ (N. Tihhonov). Jumal on ustav - ega vea mitte kunagi alt oma sõpru. „Oma Jumalaga ma hüppan üle müüri,“ ütles karjapoiss Taavet (Psalm 18:30). Sõprus Jumalaga annab tiivad!

Lennukat Valentinipäeva!


Kommentaare ei ole: