neljapäev, 21. aprill 2011

Suur Neljapäev

Suur Neljapäev, Jeesuse viimane paasasöömaaeg, Püha Õhtusöömaeg, ühtsuse päev enne kannatamist. Jüngrid valmistasid paasasöömaaja ja õhtul oli Jeesus koos oma jüngritega.

Jeesus murrab leiba ja pakub veini.

Jeesus einestab viimast korda koos oma jüngritega. Ja kui nad sõid, võttis Jeesus leiva, tänas ja murdis ja andis neile, öeldes: see on minu ihu, mis teie eest antakse. Seda tehke minu mälestuseks!



Samal kombel võttis ta ka karika ja ütles: see on uus leping minu veres, mis teie eest valatakse.

Jeesus pesi jüngrite jalgu.

Ja õhtusöömaajal olles, tõusis ta õhtusöömaajalt üles, pani oma kuue ära, võttis rätiku ning sidus selle endale vööle. Seejärel kallas ta vett vaagnasse ning hakkas pesema jüngrite jalgu ja kuivatama rätikuga, mis tal vööl oli. Peetrus ütles talle: mitte mingil juhul ei pese sina minu jalgu!



Kui mina sind ei pese, siis ei ole sul osa minuga. Kui ta nüüd nende jalad oli pesnud ning jälle lauda asunud, ütles ta neile: kui nüüd mina olen teie jalgu pesnud, siis tuleb teilgi pesta üksteise jalgu, sest ma olen teile andnud eeskuju.



Teener ei ole suurem kui ta isand ega saadik suurem kui see, kes tema on saatnud. Kui te seda teate, siis te olete õndsad, kui te nii ka teete.

Jeesus annab armastusekäsu.

Ma annan teile uue käsu: armastage üksteist!

Nõnda nagu mina teid olen armastanud, armastage teiegi üksteist! Sellest tunnevad kõik, et te olete minu jüngrid, kui te üksteist armastate.

Meie oleme osa Temast ja tema osa meist!

Kommentaare ei ole: